Web Tasarımlarında Kullanıcı Görüşü Neden Önemli?
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
Web Tasarımlarında Kullanıcı Görüşü Neden Önemli?
İYİBİRHOST BLOG

Web Tasarımlarında Kullanıcı Görüşü Neden Önemli?

Web tasarılarına yapılan yorumlar kullanıcı ile iletişimde kolaylık sağlar. İstikrarlı şekilde ziyaretçi trafiği çeken web siteleri arama motorlarında yer alan botlar ile kontrol edilir. Kontrole tabi tutulan web tasarılarının kullanıcı görüşü alması önemlidir. Bu durumda web sitesi sahiplerini dikkate almalıdır. Kullanıcı görüşlerine uygun yanıtlar vererek sorunlara karşı çözüm üretmelidir. Bu arada en önemli konu ise kullanıcı görüşlerini düzenleme aşamalarının ne olduğu ve SEO (arama motoru kavramı) denilen kavramın bu alanda nasıl rol oynadığıdır.

Kullanıcı Görüşü Nasıl Tanımlanır ve Önemi Nedir?

Web tasarılarında yer alan sayfa ile yazı kısmının birbiriyle ilişkili olduğu ögelerdir. Rastgele web sitesini ziyaret eden bir kullanıcı okuduğu blogda, alışveriş sitesiyse eğer bu satın alımını gerçekleştirdiği ürün için yorum yapabilir. Ya da bilgi almak ziyaret ettiği siteye kullanıcı yine yorum yapabilir. Kullanıcının ziyaret ettiği sitelere ilişkin bıraktığı görüşler site sahipleri tarafından geribildirim amaçlı analiz edilir.

Yapılan bu görüşler neticesinde sektörel hizmet ve ürün satışı yapan site sahipleri ileriye dönük çalışmalarını şekillendirebilirler. Yanlış stratejileri fark edip alternatif çalışma düzenleyebilirler. ARGE açısından bakıldığında ise maliyet tarafında kâr elde edilir. Kullanıcıların yorumu ne olursa olsun ister olumlu ister olumsuz olsun analizlerin sonucuna bakıldığında işin gidişatı ve personel çalışmalarının değerlendirilmesinde etkili olur.

Web tasarısının içinde bulunan kullanıcı görüşleri, seo alanında test edilir. Bununla birlikte web sitesinde yer alan görüşler   web tasarısı için avantaj değerindedir. Web sitesinin nitelik göstergesini arttırır. Sonuç olarak kullanıcı görüşleri önem taşır. Ek olarak veri analizini güçlendirir.

Kullanıcı Görüşlerinde SEO’nun Faydası

Web tasarısının içinde bulunan sayfa ve yazı kısmının alt bölümündeki kullanıcı görüşleri seo tarafında kontrol edilir. Ve sonrasında aşamalardan geçirilerek değerlendirilir. E-ticaret alanı bu bölümde web tasarında biraz daha avantajlı durumda yer alır. Ürünlere ve sağlanan sektörel hizmetlere karşılık seo botları ile kontrol edilir. Görüşlerde yer alan içeriklerin kullanıcı tarafından düşünüldüğünde bilgilendirme amaçlı ve düşünce paylaşımının gerçekleştiği görülür.

Bu durumun iyi yanı ise kullanıcıların arama motoru tarafında yer alan içeriklerle kullanıcı yorumlarının birbirlerini tamamlıyor olmasıdır. Bunu bir örnekle açıklamak gerekiyorsa şöyle söylenebilir: sektörel hizmetle ilgili yazılmış olan bir yazının kelime sayısı ile bu yazıya yapılan görüşün kelime sayısının bütünü alınır. Ve bu bütün üzerinden işlemler yapılır. Kullanıcılar aslında anlam kazanan sözcükleri kullanacakları için anlama odaklanarak içerik çıkarmaları geniş kullanıcı kitlesine ulaşmada avantaj sağlar.

Olumsuz Görüşlere Karşı Yaklaşım Nasıl Olmalı?

Web sitelerinde yer alan içeriklere karşı yapılan görüşler daima olumlu olmayabilir. Olumsuz görüşler karşısında dinamik duruş sergileyerek çözüm odaklı yaklaşım olmalıdır. Kullanıcıların yapmış olduğu olumsuz görüşler silinmemelidir. Problem tespit edilmeli ve problem çözücü alternatif fikirler sunularak bir yola bağlı kalmadan öneriler eşliğinde planlama yapılmalıdır. Problemler tespit edildiğinde yüzeysel veya geçici yaklaşım olmamalıdır. Problemin ana kaynağını tespit ederek uygun çözümler sunulmalıdır. Kullanıcıların yapmış olduğu görüşlere karşılık olarak yönetim pozisyonunda yanıt verilmelidir. Yapılan olumsuz görüşlere karşılık olarak probleme çözüm üretilip sorun giderildiğinde kullanıcıdan olumlu görüş belirtmesi istenebilir.

Elde edilen geribildirimler ışığında geribildirim ögelerinin sağladığı imkanlar dahilinde sektörel hizmetlerin web siteleri gelişim gösterir. Kullanıcıların paylaşmış olduğu olumlu ya da olumsuz görüşler yol haritası çıkarmada etkili olabileceği gibi sadece olumlu görüşlerin yayınlanması hata sayılır. Haksız ve argoya kaçan yorumlar söz konusu olduğunda uygulanacak alternatif çözüm yolu üretebilirsiniz.