Sosyal Medyada Reklamlarınızı Kontrol Altına Alın
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
Sosyal Medyada Reklamlarınızı Kontrol Altına Alın
İYİBİRHOST BLOG

Sosyal Medyada Reklamlarınızı Kontrol Altına Alın

Sosyal medya platformlarından biri olan Facebook, aylık 2,6 milyar kullanıcıya sahip olan geniş kapsamlı bir uygulamadır. İşletme sahiplerinin %80’i Facebook üzerinde aktif kullanıcı olurken, süreklilik kazanmak özellikle küçük işletmeleri zorlayan bir durum olmaktadır. Oysa küçük işletmeler için daha fazla müşteriye ulaşmak, işletmelerin geleceğine yön verir. Facebook üzerinden yapacağınız düşük bütçeler de dahil olmak üzere Facebook sohbet aracılığı yapan Messenger’da, gruplar içerisinde yer alan birçok insanı müşteri gruplarınıza dahil edebilirsiniz.

Facebook Reklamları Kazanç Sağlar Mı?

Günlük 1 milyardan fazla kullanıcının aktif halde olduğu Facebook, internet reklamlarınız için size en iyi kazanç sağlayacak alanların önde gelen uygulamaları arasında yer alır. Facebook üzerinden yayınlayacağınız reklamlar, müşterilerinizin herhangi bir sorunları olması halinde telefon ve e-posta gibi bilgilerinizin bulunması, Facebook platformunda tanınmanıza ve müşteri kitlenizi oluşturmanıza yardımcı olur. Ayrıca Facebook profilinizde cinsiyet ve ili alanlarınız gibi kişisel bilgilerinizin eksiksiz halde bulunması doğru müşterilere ulaşımınızı sağlayacağı gibi hedef kitlenizi de genişletir.

Facebook Reklam Yayınlamadan Önce Bilinmesi Gerekenler

Sosyal medya platformu Facebook üzerinden reklam yayınlama kararı verildikten sonra Facebook ”Manuel Bidding” yani Teklif Stratejileri sistemi hakkında bilgi sahibi olunmalıdır. Teklif stratejileri sistemi açık artırma yöntemi olurken aynı zamanda bu sistemde yer alan firmalar arası yarışın da başlamasına öncülük eder. Sistemin yeni kullanılmaya başladığı zamanlarda büyük firmalar ile rekabete girmek girmiş oldukları yüksek fiyatlar nedeni ile çok mümkün olmasa da planlı ve stratejik çalışmalar ile başarı yoluna girilebilir.

Facebook Reklamları Nasıl Yönetilmeli?

Facebook üzerinden yayınlayacağınız reklamlarda sosyal ve endüstri etkinlerin yer alması, mevsimsel trendlerin sürekli güncel tutulması, kullanıcıları etkisi altına alacak içerikler, gündemde olan konuların yer alması ve düzenli olarak içerik paylaşımlarının yapılması, sizi Facebook pazarlama sektöründe sizi başarıya ulaştıracaktır. Başarıya giden yolun bir başka yöntemi ise anahtar kelimelerin oluşturulmasıdır. Alanınız hakkında kullanıcılar tarafından en çok hangi kelimelerin arandığını tespit ederek anahtar kelime listesi oluşturmalısınız. Bunun için Google Tends uygulamasından yardım alabileceğiniz gibi listenizin oluşum aşamasından sonra da Facebook Creator Studıo uygulamasından da destek alabilirsiniz. Facebook Creator studıo uygulaması ile işlemlerinizi tek seferde yapabilir ve zaman kaybına uğramazsınız.

Facebook Grupları Sizi Başarıya Götürür

Facebook üzerinden oluşturacağınız gruplar, dahil edeceğiniz insanlar sayesinde kullanıcılarda ki güven problemlerini ortadan kaldırır. Küçük işletmeleriniz için müşterilerinizin ilgi odağını bilmeden, hedef kitlenizin bir gruba ihtiyaç duyup duymadığından emin olmadan ve konuşma konularını belirlemeden açacağınız gruplar firmanız için çok yararlı olmayabilir. Bu yüzden kullanıcılarınızın ilgi odaklarını iyi bilmeniz gereklidir.

Müşterilerinizi Seçerken Seçici Davranın

Yayınlayacağınız reklamın hitap etmek istediğiniz hedef kitlenizin dikkatini toplaması size daha çok kazanç ve kazançlarınız sayesinde reklam sayınızı artırmaya yardımcı olacaktır. Bu anlamda hedef kitlenizi belirlemek ve alanınıza göre paylaşımlarda bulunmak en önemli adımlardan bir tanesidir. Hedef kitlenizi sürekli farklılaştırarak ve özenle belirlemek sizi rakiplerinizin önüne geçirecektir. Müşteri takipçiniz 25 kişiye ulaştığında alacağınız URL adresi ile işletmenize ait isim ve marka oluşturacaktır. Bu sayede hedef kitleniz de genişleyecektir.

Reklam Takiplerini ve Bütçenizi Kontrol Altında Tutun

Tanıyarak oluşturmuş olduğunuz hedef kitlenize sunacağınız reklamların takibini yapmak, kullanıcılarınızın reklam sürelerini, reklama olan ilgilerinin analizini yapmak sizi kazanca götürecektir. Aynı zaman da reklam konusunda sizinle rekabette olan birçok firma ile karşı karşıya gelinip başarı ile sonlandırmak planlı bütçe hesabı yapmaktan gelir. Ücret alt sınırı, ücret üst sınır ve hedef ücret gibi belirleyeceğiniz bütçenizin size ne kadar kazanç sağlayacağını bilmelisiniz. Ayrıca şirketiniz de sabit fiyatlar kullanmak size avantaj sağlayacaktır.

Zamanlamanızı Doğru Yapın

Facebook üzerinden yapacağınız satışlar da doğru fiyat aralığını bilmeniz gerekir. Yapılan satışlarda fiyatla sürekli değişkenlik göstereceği için satış fiyatlarınızı sürekli güncel tutmalı, rakiplerinizin fiyatlarını da takibe almalısınız. Aksi durumda reklamlarınız hedef kitlenize ulaşamayabilir. Aynı zaman da Facebook üzerinden yapacağınız satışlarda zamanın doğru seçilmesi ve kullanılması en önemli faktörler arasında yer alır. Açık artırma için belirlediğiniz fiyatların iniş çıkış takiplerinizi yapmalısınız. Yapmadığınız takdirde büyük kayba uğrayacağınızı dile getirebiliriz.