SEO İçin En İyi URL Yapısı Nasıl Olmalı?
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
SEO İçin En İyi URL Yapısı Nasıl Olmalı?
İYİBİRHOST BLOG

SEO İçin En İyi URL Yapısı Nasıl Olmalı?

İnternet siteniz için sitenizi ziyaret edecek olanların çoğu bir link aracılığıyla size ulaşır. Ziyaretçi bu linke tıklar ve sayfanıza yönlendirilir. Bu sebepten dolayı üzerinde pek düşünülmemiş bir detay gibi görünse de sitenizin URL yapısı son derece önemlidir.

Sitenizin Ziyaretçileri İlk Karşılayan Eleman: URL

URL yapıları “www ya da “http şeklinde başlar. Kişisel ya da kurumsal bir site oluşturduğunuzda bu URL yapıları sizin sosyal mecra üzerindeki adresiniz olacaktır. Böylelikle ziyaretçileriniz size kolay bir şekilde ulaşacaktır.

Yeni baştan kurmak istediğiniz web siteniz için standart URL yapılarından birini tercih edebilirsiniz. Fakat siteniz hâlihazırda işleyişteyse izlemeniz gereken birkaç yol vardır.

URL yapısında her zaman bir ”subdomin” yani “www” ve “root domain” yani “websitem.com” bulunmalıdır. Bu alanlarda oluşturacağınız web siteyi en doğru şekilde tanımlamalısınız ki ziyaretçileriniz size kolaylıkla ulaşabilsin. Site içindeki yapıyla ilgili de ziyaretçilerinize en kolay yolu sunmalısınız. Bunun için de URL yapılarında her sayfanız için bir “root domain” bulundurmalısınız. Böylelikle ziyaretçileriniz hangi web sayfasında olduğunu, hangi kısımda olduğunu anlayabilecektir.

URL Yapısı Son Derece Önemlidir

Bir internet arama motoru olan Google sosyal mecra üzerinde en çok tercih edilen sitelerden biridir. Google, ziyaretçilerinize yardım edebilmek ve sitenizi arama kısımlarında üstlere taşımak amacıyla sitenizi tanımak zorundadır. Bu tanıma işlemini de URL’ler aracılığıyla gerçekleştirir. Bunun için URL yapılarınızın doğruluğu ve ulaşılabilirliği son derece önemlidir.

URL yapılarında bulunması gereken bir diğer detay ise çağrışım yapabilmesidir. Örneğin kitap satışlarının yapıldığı bir siteniz var ve ziyaretçiniz edebiyat kitapları arıyor. URL yapınız “www.kitapwebsitem.com/kitapturleri/edebiyatkitapları/” şeklinde olduğunda aradığı ürünün hangi sayfada olduğunu kolay bir şekilde bulur ve hatta sekmeden çıkmadan URL üzerinde kendince ilgili kısmı değiştirip başka sayfaya da kolaylıkla geçebilir.

Arama motorları doğru ve kullanışlı URL yapınız sayesinde sitenizi çok daha rahatlıkla diğerleri içinden tarayabilir. Böylece ziyaretçilere sonuç sayfalarında URL’niz doğru şekilde ulaşmış olur.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) İçin En İyi URL Yapısını Oluşturun

Arama motoru optimizasyonu için doğru ve etkili bir URL yapısı oluşturmanız şarttır. Böylelikle daha fazla ziyaretçiye ulaşabilir ve onların da size kolay ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

İzlemeniz gereken ilk adım her sayfanın URL’sini ilişkili olduğu konuyla oluşturmaktır. Gereksiz karakterlerden de kaçınmalısınız ki ziyaretçiler daha basit düzende ziyaretini gerçekleştirebilsin.

Oluşturacağınız URL yapısında sayfanızla ilişkili, birincil anahtar kelimeye yer verebilirsiniz. Bu sayede ziyaretçiler, sayfanızda ne bulacaklarına dair genel bir fikir oluşturmuş olur.

Amacına uygun bir şekilde oluşturduğunuz URL yapılarınızda, sitenizde oluşturacağınız ana kategori ve alt kategorileri de kullanmalısınız. Bunu aşırıya kaçmadan, ziyaretçiyi sıkmadan yapmanız gereklidir. İlerleyen süreçlerde de ilk oluşturduğunuz URL yapılarında tutarlılık sergilemeniz faydalı olacaktır.

URL yapılarında boşluk kullanılmamaktadır. Bu sebeple boşluk anlamına gelen kısa çizgi (-) kullanmanız arama motoru optimizasyonunda sizi avantajlı duruma getirir.

URL’lerde Bunları Kullanmaktan Kaçının

Karmaşık yapılar, gereksiz karakterler, anahtar kelimeleri URL yapınızda kullanmak yerine kısa ve açık ifadeler kullanmayı tercih edebilirsiniz. Soru ekleri, bağlaçlara da URL yapılarında yer vermemelisiniz. Genellikle linkler tercih olsa da sitenizin URL yapısının da akılda kalma oranı böylelikle artar.

Teknik Kısma Dikkat

Birden fazla URL’ye bağlamak zorunda kaldığınız bir sayfanız mevcutsa bu durumda “canonical tag”leri kullanmalısınız. “Canonical tag”leri kullanarak sayfanızın bütün sürümlerini temsilen ana bir URL belirlemeli ve bunu Google’a bildirmelisiniz. Aksi takdirde Google, sayfanızı ayrı ayrı kaydedecektir. Bu da sayfanıza ulaşılırlığı olumsuz yönde etkileyecektir.