Push Bildirimleri Nedir? - İyibirhost Web Hosting, Reseller, Linux, Wordpress Hosting Push
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
Push Bildirimleri Nedir?
İYİBİRHOST BLOG

Push Bildirimleri Nedir?

Mobil uygulamalarda sıklıkla rastladığımız push bildirimleri, uygulama yüklendikten sonra uygulama hakkında bildirimler göndermek olanağını push bildirimleri sağlar. Aynı şekilde web siteleri için de push bildirimleri uygulanır. Push up bildirimleri pop-up’larla karşılaştırılır. Ancak bildirimleri pop up’lardan daha az yer kaplar ve ekranın sağ altında ya da sağ üstünde görünürler. Buna ek olarak, kullanıcı bilgisi de istemez. Yalnızca bildirim gönderme izni ister. Eğer izin verilirse kullanıcının bilgisayar, tablet ya da mobil cihazlarına bildirim gönderilir. Yani kısaca bildirimleri yeni bir pazarlama kanalıdır. Son yıllarda oldukça popüler olan bildirimleri Facebook ve Twitter web siteleri tarafından da kullanılır.

Push Bildirimleri Neden Kullanılır?

Push bildirimleri sayesinde hedef kitle ile etkileşim kurulur. Aslında, push bildirimleri bir pazarlama kanalıdır. Bunlar sayesinde duyurular, ürün güncellemeleri, kuponlar ya da blok yazısı bildirimleri gönderilir. Push bildirimleri; zamana duyarlı uyarılar, yeni haberler ve site ile yeniden etkileşim kurma bildirimleri gibi bazı özel uygulamaları vardır. Zamana duyarlı uyarılar; flaş indirimler, uçuş bildirimleri ve benzeridir. Yenin yayınlanan içerik hakkında bildirimler de blog önerileri, örnek olay incelemeleri, yeni ürün güncellemeleri ve daha fazlası şeklindedir. Sitenizle yeniden etkileşime geçirebilmek ve dönüşüm sağlayabilmek için kullanılan bildirimler ise geçmiş müşterilerinize özel indirimler, kuponlar ve diğer fırsatlar hakkındadır.

Push Bildirimlerinin Sitenize Sağladığı Katkılar

Push bildirimleri sayesinde web sitenizi ziyaret eden kişileri ziyaretçi konumundan abone ve müşteriye dönüştürebilir, daha sonraki zamanlar için de büyük bir avantaj elde edebilirsiniz. Push bildirimleri pazarlama kanalları arasında en önemlilerden birisidir. Çünkü diğer pazarlama kanallarına kıyasla daha değerlidir. Kullanıcıların bu bildirimlere anında izin vermesini sağladığından dolayı katılım daha fazla olur. Ayrıca uzun e-posta ve sosyal medya gönderileri kullanarak etkileşim kurmak daha zordur. Push up bildirimleri bunu kolaylaştırır. Çünkü kullanıcıları ekran başındayken, web sitesi üzerindeyken yakalar. Böylece etkileşim yükselir. Ayrıca verilmek istenilen mesaj anında gönderilir. Bunlara ek olarak, kullanıcılar diğer etkileşim yollarından sıkılmış durumdadır. Bildirimleri yeni olduğundan böyle bir sorunla karşılaşılmaz.

Push Bildirimleri Kullanmanın Yararları Nelerdir?

Bildirimleri sayesinde kullanıcıların zihninde daha kalıcı hale gelerek ziyaretçileri müşteri haline getirmek mümkündür. Bu bildirimler sayesinde teknolojiden yararlanarak ziyaretçilerle yeni ve yenilikçi bir etkileşim kurulmuş olunur. Bildirimleri kullanmanın sayısız faydası bulunur. Günümüzün en modern pazarlama araçlarındandır. Bildirimlerinin sağladığı avantajlar daha yüksek tık elde etmek, cihazlar arasında uyumlu bildirimler göndermek, kullanıcı bilgisine gerek duymamak olarak sıralanır. Her biri ayrıntılarıyla açıklanacaktır.

Daha Yüksek Tıklama Oranlarına Sahip Olmak

Push hedef kitle ile etkileşim kurmanın en etkili yollarındandır. Bazı araştırmalara göre bildirimleri sayesinde 515- %25 arasında tıklanma oranının meydana geldiğini söylüyor. Mobil cihazlarda insanlar uygulamalar tarafından sürekli bildirim alır. Bu nedenle mobil cihazlarda tıklanma sayısı daha fazla olabilir. Hedef kitle ile etkileşim kurma sırasında, kitlenin bulunduğu mekana ulaşmak gereklidir. Bu demektir ki, bildirimler sayesinde kullanıcılar sitenizle etkileşimde kalmayı tercih edeceklerdir. Bunun yanında hedef kitlenizi bazı bölümlere ayırabilirsiniz ve bu bölümlere hedeflediğiniz mesajları gönderebilirsiniz. Böylece tıklanma oranlarınız da artış gösterir.

Cihazlar Arasında Uyumlu Bildirimler Göndermek

Bildirimler çok yönlü niteliktedir. Yani bir web sitesinden alınan anlık bildirimler mobil cihazlarda, masaüstü cihazlarda ve tabletlerde olmak üzere her türlü platformda çalışır. Bu özellik sizlere mobil uygulama oluştururken yatırım yapma zorunda kalmadan mobil uygulamaya sahip olma avantajı sunar. Ayrıca Bildirimleri anında gösterilir. Böylece kullanıcının zihninde ön plana çıkılabilir. Örneğin, bir kullanıcı masaüstü bilgisayarını kullanırken hem telefondan hem de masaüstünden anlık bildirim alması halinde bu bildirim zihninde mutlaka yer edecektir. Gönderilen bildirime, web siteye ya da sunulan teklife tıklamak kaçınılmaz olacaktır.

Kullanıcı Bilgisine Gerek Olmaması

Binlerce siteden gönderilen bildirimler ile kullanıcıların gelen kutuları doluyor. Bu nedenle kullanıcılar sıkılıp daha fazla e-posta almak istemezler ve e-posta listesine girmekten kaçınırlar. Bildirimleri ise bunlardan farklıdır. Kullanıcının bildirimleri almak ya da almamak için evet ya da hayır butonuna tıklaması yeterli olacaktır. Yani e-posta ya da isim-soy isimlerini vermeleri gerekmez. Bunun yanında insanlar verilerinin gizliliğinden endişe duyduğu için e-posta listesine katılmak istemez. Bu noktada bildirimleri kullanıcılar ile etkileşim kurmak için mükemmel bir çözümdür.