WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
İşletmelere Özel Twitter Pazarlama Tüyoları
İYİBİRHOST BLOG

İşletmelere Özel Twitter Pazarlama Tüyoları

İşletmelere özel olarak tasarlanan Twitter pazarlama ipuçları her zaman vardır. Twitter, firmanızın görüşlerini paylaşmak alıcılar ve takipçilerle etkileşimde bulunmak ve bir marka varlığı tasarlamak için harika bir sosyal medya platformu aracıdır. Bununla birlikte müşteri adayları organize etmek müşteri sorularını cevaplamak ve takipçilerinizle güçlü bir diyalog kurmak için Twitter uygulamasını da aktif olarak kullanabilirsiniz. Küçük ölçekli işletmelerin %80’inden fazlası Twitter hesabı kullanıyor. Bu bakımdan çok fazla rekabet yarışı yapılıyor.

Twitter ’da aşamaları geçmek bir profil hesabı oluşturmaktan ve birkaç saniyelik tweet eklemekten çok daha fazlasına ihtiyaç duyar. Küçük ölçekli işletmelerde Twitter stratejinizi düzenli bir şekilde oluşturmanız ve ödeme yapan alıcılarınıza ulaşmak için platform özelliklerini net bir şekilde kullanmanız gerekecek. Peki Twitter hesabı üzerinden nasıl daha fazla yarar elde edebilirsiniz. Aşağıda verilen talimatlarla bu konuyu sağlayabilirsiniz.

Farklı Bir Reklam Verin

Profilinize veya işletmenizin web sitesine gelen trafiği yükseltmek istiyorsanız, Twitter platformunda reklam vermek harika bir tercih olur.  Bu konuda iki temel alternatifiniz yer alıyor. Birincisi tanıtılan tweet’ler ve ikincisiyse Twitter ‘da yer alam reklamlar. Bir kampanya düzenliyorsanız ya da belirli bir içerik parçasında daha fazla inceleme yapmak istiyorsanız tanıtılan bir tweet harikadır.

Twitter, hedef kitleniz için belirli arama sonuçlarında paylaşılan tweetlerinizi ortaya koyacaktır. Bir video içeriğinde daha fazla görsel elde etmek veya bir açılış sayfası aracılığıyla çok daha fazla müşteriyi kendinize çekmek tarzında belirli kampanya ilkeleriniz olduğunda bir Twitter reklamı oldukça kullanışlıdır. Hedef kitlenizi dikkatlice tercih edin bu sayede reklamlarınız doğru kişilerin sayfalarında da görünür. Twitter üzerinden verilen reklamları müşterileriniz olma ihtimali en yüksek seviyede olan kişilerin önünde markanızın daha fazla bilinmesine destek olur.

Hedef Kitlenizi Gerçekten Tanıyın

Hedef kitlenizi gerçek anlamda tanımalısınız. Çok sayıda işletme platforma ilk girdikleri aşamada Twitter’ı bir yayın ve ileti gönderme sistemi olarak tercih etme meyillindedir. Sadece takipçileriyle etkileşime girmeden şahsi olarak bilgi paylaşımı yapar. Kişisel sosyal medya hesabınız üzerinden en yüksek getiriyi sağlamak için konu ile ilgili monologlara değil diyaloğa odaklanmanız daha doğru bir karardır. Konu uzmanlarını veya sektörde ki yüksek profilli olan kişileri ve düşüncelerini sorgulamak için ilgili yayınları da etiketleyerek hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz.  Size çeşitli sorular soran veya sohbetinize katılan bütün kişilere cevap verin.

Hatta bununla da kalmayıp işletmeler, yayınlarını paylaşan tüm takipçilere bir teşekkür mesajı göndererek güçlü bir diyalog kurabilirler. Bu önemli detay başkalarına verdiğiniz değeri gösteren basit bir etmendir. Hedef kitlenizin ilgi alanlarını tercih ederek küçük ölçekli işletme içeriği için Twitter’ınızı oluşturarak işleme başlayın. Hedef pazarınızın da kimlerin yer aldığını ve ne çeşitte Twitter hesaplarını takip ettikleri konusunda fikir edinin.

Neden ilk aşamada Twitter’dalar ve işletmenizle nasıl etkileşim kuruyorlar. Örnek vermek gerektiğinde seyircilerinizin belirli problemlere yanıt mı yoksa yalnızca birkaç kez gülümsemek mi istiyorlar. Sektörünüzdeki etkileyicileri de sıkı bir şekilde takip ettiğinizden gerçekçi olun. Bu size Twitter’da hangi türde içeriğin dikkat çekeceği konusunda önemli bir fikir verecek ve kitlenizin nelere odaklandığını anlamanız konusunda destek verecektir.

Sonuçlar İçin Veri Analizi Yapın

Elde ettiğiniz bütün sonuçları mutlaka analiz etmeniz gereklidir. Veri analizi yaparak küçük ölçekli işletmeniz için Twitter stratejinizi belirleyebilirsiniz.  Rakiplerinizin platformu nasıl bir sistemle kullandığını özetleyen rekabetçi bir analiz projesi düzenleyin. Bunu bilmek, bilgi paylaşmak ve her gönderide var olan bir durumdur.