Facebook Reklam Yönetimi Yapma Yöntemleri ve İpuçları
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
Facebook Reklam Yönetimi Yapma Yöntemleri ve İpuçları
İYİBİRHOST BLOG

Facebook Reklam Yönetimi Yapma Yöntemleri ve İpuçları

Sosyal medya platformları arasında büyük bir kullanıcı kitlesine sahip olan Facebook her geçen gün yeni bir ilke imza atıyor. Sürdürülebilirlik konusuna ulaşmak, küçük ölçekli işletmeler için en önemli aşamalardan biri olarak görülebilir. Potansiyel müşteriler elde edebilmek ve müşteri tabanınızı genişletmek işletmenizin geleceği için oldukça önemli bir detaydır.

Facebook uygulaması aylık bazda 2,5 milyardan fazla aktif kullanıcıya sahip olan en güçlü platformlar arasındadır. Facebook Messenger ortamında, gruplar şeklinde keyif içerisinde zaman geçiren çok sayıda birey işletmeniz için hedef kitlesi oluşturabilir. Sonrasında ise onları etkili ve aktif bir pazarlama stratejisiyle kendi müşterilerinize çevirebilirsiniz.

İşletmelerin %85 inden fazlası Facebook’ta aktif konumda iken, neden fazladan gelen geliri başka birinin elde etmesi için masada bırakasınız ki? Küçük ölçekli işletmenize ait olan web siteniz güçlü bir Facebook pazarlama stratejisiyle beraber, daha küçük bütçelerden konu ederken bile muhtemel satışlar elde edebilir.

Facebook Üzerinden Reklam Vermenin Avantajları

İnternet üzerinden reklam planlaması yapmanın size artı ya da ekstra gelir sağlaması için ziyaretçilerin her zaman uğradığı bir ortamda olması oldukça önemli bir etmendir. Her gün tam olarak 2 milyardan fazla kişinin online olduğu Facebook sizin için ideal ve modern sitelerden biridir. Marka bilinirliğinizi yükseltir,  hedef kitlenizi belirleyerek ürününüzü almak için motive eder.

Reklamlarınız için gerekli detayları almak ya da kafanıza takılan merak ettiğiniz sorulara yanıt bulmak bulmanıza yardımcı olur. Bunun için hedef kitlenizin cinsiyetinden ve nerede bulunduğuna kadar ilgi alanlarını öğrenip reklamınızı daha doğru ve daha net olan hedef kitlesine pratik bir şekilde transfer eder.

Facebook’ta Reklam Yönetimi ve Detayları

Facebook üzerinden hızlı bir şekilde reklam vermek için net olarak karar verdinizde peki bu konuda nasıl bir yol tercih etmelisiniz. Hangi aşamalarla ilerlemeniz gerekiyor? Facebook Manuel Bidding ve Teklif alanı stratejileri ismi ile bilinen sistem üzerinden aktif olur. Teklif ve öneri stratejileri kolay anlamlı olarak bir nevi açık artırma alternatifidir.

Aynı kitleye reklam ilanı sunan firmalarla rekabet etme imkânı sağlar. Büyük Anonim tarzında ki işletmelerin tekliflerini öncelikle aşmak çok ta mümkün değildir. Çünkü bu tarz firmalar çok yüksek sayılarda fiyat belirlemesi yaparlar. Bu durum için planlı, projeli ve stratejik olarak çalışmak gereklidir.

Facebook Reklam Yönetiminde Önemli Stratejiler

Başarılı bir Facebook uygulaması pazarlama stratejisi, düzenli ve sistematik olarak içerik ve detayları yayınlamanızı gerektiren bir durumdur. Bunu yaptığınızdan tam anlamıyla emin olmak için şu faktörleri içeren bir içerik takvimi elde etmelisinizdir: Sanayi ve sosyal aktiviteler, mevsimsel yeni trendler, popüler  aynı zamanda ilginç konular ve etkileşimli jenerik içerikler.

Bununla birlikte iletişiminizi çift yönlü tutmak, kuvvetlendirmek bireylerin profilinizi yeniden ve sıklıkla ziyaret etmesini ortaya koyacaktır. İçeriğinizi oluştururken çeşitli anahtar kelimeleri geniş çaplı olarak araştırın: Alanınızda hangi anahtar kelimelerin yer aldığını belirleyin ve içeriğinizi bu anahtar kelimelere göre dizayn edin. İşinizdeki sıcak ve yeni konuları keşfetmek için Google Trends gibi bir arama motoru da tercih edebilirsiniz. Anahtar kelime sıralamanızı oluşturduktan sonra, içeriğinizi daha önceden yönetmek için Facebook Creator Studio’yu tercih edebilirsiniz.

Bu dikkat çeken ipucu, ay için tüm içerik planlamanızı tek fırsatla yaparak size bir hayli zaman kazandırır. Gruplar kurmak sizin ekstra avantaj kazandırır. Müşterilerinizin ilgi alanlarına ışınlanan bir Facebook grubu oluşturun. Ancak burada topluluğu iyi seçmeniz gereklidir.