E-posta Pazarlama Kampanyalarınızı Optimize Etmek İçin 6 Önemli İpucu
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
E-posta Pazarlama Kampanyalarınızı Optimize Etmek İçin 6 Önemli İpucu
İYİBİRHOST BLOG

E-posta Pazarlama Kampanyalarınızı Optimize Etmek İçin 6 Önemli İpucu

Günümüzde çok sayıda insan e-posta hesabı üzerinden yazışmalar ve birçok işlemi pratik bir şekilde yapabiliyor. E-posta pazarlama sisteminde düzenlenen kampanyaları optimize etmek ve yönetmek için 6 önemli ipucu yer alıyor.  E-posta pazarlama uygulaması detay ve içeriğinizi eksiltmeye ve bir satın alma işlemi elde etmeye tam anlamıyla hazır olan kişileri hedef gösterir.

Etkinliğini en üst seviyeye çıkarmak için e-posta bülteninizi değiştirmenin farklı yöntemleri her zaman vardır. Örnek verildiğinde hedef kitlenizi dikkat çekici bir hikayeyle yansıtmak, alıcıları seçeneklere ayırmak, içeriğinizi analiz etmek ve aynı zamanda spam filtrelerinden uzak kalmak kampanyalarınız üzerinde ani ve oldukça kalıcı bir etki ortaya koyabilir.

E-postada ki Kampanyaları Optimize Etme

E-posta kullanımında pazarlama ve kampanyaları optimize etmek için 6 önemli altın kural vardır. Bu kurallar doğrultusunda çok sayıda işlem daha basit bir şekilde aktif olarak yapılır. Bu bölümde e posta kampanyaları hakkında gerekli olan 6 önemli ipucu hakkında bilgi vereceğiz.

1- Hikâye Anlatıcısı Konusunda Yer Edinin

Hikâye anlatımı konusu müşteriyi çekmek ve katılıma dahil etmenin ana konusudur. Çok sayıda işletme sahibi açısından bir e-posta içeriğinde hikâye anlatma düşüncesi kafa karışıklığına yol açıcı niteliktedir. Kısa ve net olması gereken dikkat çekici pazarlama içeriği sayesinde nasıl türde bir hikâye ya da öykü anlatabilirsiniz. Burada önemli olan konu hikâyenin ne olduğu ile ilgili bütün düşüncelerinizi farklı bir konuma getirilmesidir.

2- Kullanıcı Segmentleri Konusunda Hedef Belirleyin

Belirli kullanıcı kategorilerine göre dizayn edilmiş bir e-posta iletmenin adı segmentasyondur. En dikkat çekici detay içerik alternatifinin ne olacağını tahmin etmek için, hedef kitlenizi belirleyin.

3- E-posta İletme ve Aktifliğini Göz Önünde Bulundurun

E-posta kullanıcılarına sık bir şekilde ileti gönderiyorsunuz. E-postaların gelen kutularına iletildiği saat aralığının kampanya performansı üzerinde olumlu etkileri olabilir. Abonelerin gönderilerinizi ne sıklıkla almak istedikleri hakkında bilgi almak için e-postanızın alt detayına konu hakkında not yazın.

4- Gönderim Zamanı İçin A ve B Testini Her Zaman Kullanın

Bir e-postanın iki sürüm performansı arasında karşılaştırma yaparken e-postanızı kaç abonenin açtığı ve açılış sayfasını kaç kişinin ziyaret ettiği ile ilgili veriler oldukça önemlidir. A ve B testi, kullanıcıların size pazarlama e-postalarınızda en iyi neyin olumlu etkiler kattığını söylemenin bir yoludur.

5- E-Postalarınızın Her Zaman Spam Olarak Filtrelenmesine Asla İzin Vermeyin

Bütün e-posta hizmetinin, kullanıcıları istenmeyen iletilerden koruyan farklı özellikleri kesinlikle vardır. Spam filtreleri aldığınız mesajlarınızı hata ile spam grubuna atarsa hedef kitlenizin büyük bir bölümü haber bülteninizi kesinlikle inceleyemez. E-postanızı alıcıların spam dosyalarından uzak tutmak için atmanız gereken en önemli adım, satış dilini kullanma konusunu engellemenizdir. İstenmeyen posta filtresi içeriğinde e-postanızı genel olarak istenmeyen e-postada yer alan içerik türleri için sıkı bir şekildr tarayan gelişmiş

algoritmalar tercih eder. Tamamı büyük ve küçük harf üçlü ünlem işareti ve ücretsiz, bonus ya da indirim tarzında ki sözcükleri kullanmaktan vazgeçmelisiniz.  Bununla birlikte şimdi hareket zamanı gibi fazla klasik olan satış ifadelerini de devre dışı bırakın.

6- İyileştirme Detaylarını Ön Plana Çıkarmak İçin Sonuçları Tartın

Düzenlenen kampanyadan sonra yapılan analizler yeni müşteri segmentlerinin hedefe ulaşmasını ortaya koyar. Örnek vermek gerektiğinde son 25 gün içerisinde e-postalarınızdan minimum birini okuyan kişilerin sayısını takip ederseniz aktif abonelerin ve aktif olmayan abonelerin bir listesi karşınıza çıkabilir. Katılımı zirveye çıkarmak için iki gruba ayrı ayrı mesaj atabilirsiniz.