E-posta Pazarlama Avantajları ve İpuçları
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
E-posta Pazarlama Avantajları ve İpuçları
İYİBİRHOST BLOG

E-posta Pazarlama Avantajları ve İpuçları

E-posta pazarlama kampanyalarınızı düzenlemek ve optimize etmek için tam olarak altı adet ipucu yer alıyor. E-posta pazarlaması uygulaması detay içeriğinizi harcamaya ve bir satın alma işlemi gerçekleştirmeye tam anlamıyla hazır olan kişileri etkiler. Etkinliğini en üst seviyeye yükseltmek için e-postanızda yer alan gelirlerinizi değiştirmenin çok sayıda metotları vardır. Örnek vererek açıklamak gerekirse hedef kitlenizi dikkat çekici bir macera ile oyalamak alıcıları segmentlere ya da seçeneklere ayırmak, içeriğinizi test ve analiz etmek aynı zamanda spam filtrelerinden uzak kalmak düzenlediğiniz kampanyalarınız üzerinde an itibariyle oldukça kalıcı bir etki ortaya çıkartır.

Kişilerinizin görmek istedikleri bütün bilgileri tam olarak ilettiğinizde e-postalarınız kişisel anlamda net bir şekilde hissedilir. Bununla birlikte insanlar e-postalarınızla aktif olarak ilgilenir. Bu doğrultuda segmentasyon ve aktif içerik, iletinizi özelleştirmeyi ve hedeflenen e-postaları tam olarak doğru kişiye transfer etmenizi bir hayli kolaylaştırır. Bu bölümde, e-postalarınızın farklı bir hikaye anlatması konusunda sıklıkla duyulan ancak nadiren de olsa anlaşılan bir tavsiye ile başlayarak, e-posta pazarlamanızı optimize etmenin ve kontrol altına almanın tam altı yaygın metodunu ele alacağız.

1- Farklı Bir Hikâye Anlatıcısı Olarak Başlayın

Hikâye anlatımı, müşteri katılımının en temel ilkeleri arasında yer alır.  Çok sayıda işletme sahibi için, bir e-posta bülteninde hikâye anlatma fikri oldukça kafa karıştırıcı aynı zamanda dikkat çekicidir. Hikâyenin ne olduğu hakkında ki fikirlerinizi değiştirmek en önemli detaydır.

2- Kullanıcı Segmentleri Hakkında Hedef Belirleyin

Belirli kullanıcı gruplarına göre tasarlanmış bir e-posta gönderme segmentasyon ismi ile bilinir. En dikkat çekici içerik türünün ne olacağını tahmin edebilmek için, hedef kitleniz hakkındaki bilgileri tercih etmenin en önemli yolu da bu konuyu oluşturur.

3- E-posta Gönderme Süresini ve Sıklığı Konusunda Bilgi Alın

Abonelere hangi sıklıkla e-posta gönderdiğiniz hakkında analiz yapın. E-postaların gelen kutularına ulaştığı zamanın kampanya performansı üzerinde olumlu bir etkisi olabilir. Müşterileriniz önceden takip edilebilir bir e-posta programını seçebilir, fakat her gün bir mesaj alma işlemi zorluk yaratabilir.

4- Gönderim Zamanları İçin Her An A/B Testini Tercih Edin

Bir e-posta iletisinin iki sürümünün performansı arasında karşılaştırma yaparken e-postanızı kaç alıcının aktif ettiği ve açılış sayfanızı kaç kişinin ziyaret ettiği ile ilgili bilgi ve veriler tam anlamıyla hayati önem taşır. A ve B testi, kullanıcıların size pazarlama e-postalarınızda en iyi hangi detayın işe yaradığını ifade etmesinin bir metodudur.

5- E-Postalarınızın Spam Olarak Filtrelenmesine Kesinlikle Müsaade Etmeyin

Her e-posta hizmeti uygulamasında kullanıcıları istenmeyen postalardan kurtaran özellikleri vardır. Bu özellikler spam filtreleridir. Spam filtreleri iletilerinizi hata olarak yani spam olarak belirlerse hedef kitlenizin büyük bir kısmı yayınlamış olduğunuz haber bülteninizi asla göremez. Bu bakımdan e-posta kullanırken spam filtresini aktif hale getirin. İstenmeyen posta filtresi, e-postanızı genel olarak istenmeyen e-postada bulunan içerik çeşitleri için tarayan gelişmiş temel algoritmalar tercih eder. Tamamı büyük harf, üçlü ünlem işareti ve bedelsiz bonus ya da indirim tarzında ki sözcükleri kesinlikle kullanmayın. Ayrıca şimdi hemen harekete geçin tarzında fazla klasik satış ifadelerini de devre dışı bırakın.

6- İyileştirme Fırsatlarını Yansıtmak İçin Sonuçları Analiz Edin

E-posta kampanyaları sonrasında yapılan analiz, yeni müşteri segmentlerinin hedefe ulaşmasını da imkân tanıyabilir. Örnek vermek gerektiğinde son bir ay içinde e-postalarınızdan minumum bir tanesini açan kişilerin sayısını takip edebilirseniz aktif olan abonelerinizi de öğrenebilirsiniz.