E-İhracat Yapacaklar İçin Domain Rehberi
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
E-İhracat Yapacaklar İçin Domain Rehberi
İYİBİRHOST BLOG

E-İhracat Yapacaklar İçin Domain Rehberi

Firmalar daha kapsamlı çalışabilmeleri adına e-ihracat ile denizaşırı ülkelere ulaşmayı hedefler. Bu kapsamda daha az maliyet ve daha çok kitleye ulaşmak web sitesine e-ihracat şeklinde yapılandırma yapılmalıdır. Ancak bir firma sitesini e-ihracat sitesine çevirebilmek için yapılandırma kapsamında domain seçimi yapmalıdır. Bu durum için öncelikle konu ile ilgili tüm bilgilerin öğrenilmesi oldukça önemlidir.

E-İhracat Sitesi Alan Mimarisi İşlemleri

Uluslararası alan mimarisinin yapılandırılması için kullanıcılar 3 farklı seçeneği tercih edebilir. Bunlardan ilki ülke kodu ya da ccTLD kullanmaktır. Bu seçenekte şirketadi.com.tr şeklinde düzenleme yapılır. İkinci seçenekte ise alt alan adı kullanılır. Yani tr.şirketadi.com şeklinde düzenlemeye gidilir. Üçüncü olarak alt dizin kullanılır. Şirketadi.com/tr şeklinde gerçekleştirilir.

Belirtilen bu üç seçenek arama motorları tarafından farklı farklı yorumlanabilir. Bu nedenle her bir seçenek için farklı artılar ve eksiler bulunur. Nihayetinde firmanın seçmiş olduğu uluslararası alan mimarisi yapısı çalışma alanı adına tercih edilmelidir.

Üst Düzey Alan Adı İle Yapılandırma (ccTLDs)

Alan adı ile yapılandırma işlemi arama motorları için bir web sitesinin hangi ülkeden hizmet verdiğini kullanıcılara göstermek amacıyla tercih edilir. Bu alan adı sayesinde dil değil bazı ülke ve bölgelere açık bir şekilde ifade eder.

ccTLD’nin hedef kitleye hangi ülkeden ulaşılacağını göstermenin en etkili yolu olarak bilinir. Bu alan adı sayesinde arama motorlarında net bir konum gösterilebilir. Anahtar kelimeleri ise yerel olarak sıralama kolaylığı sağlar. Özellikle yerel alanları ziyaret etmek isteyen kullanıcılar için tıklama oranını artıracak bir seçenektir.

Dezavantajları ise önemli maliyetlere sahip olması ve hedeflenen ülkenin artması ile birlikte maliyetinde artması durumudur. Aynı zamanda ve ihracat yapılan ülkelerin arama motorlarında ayrı siteler olarak görüleceği anlamına da gelebilmektedir.

Bu seçenek genellikle belirli bir ülkeyi ya da ülkeleri hedeflemek amacında olan firmalar için daha uygundur.

Ülkelere Göre Alt Alan Adı

Alt alan adı diğer deyişle Sub domain olarak bilinen bu alan adı sayesinde belirli ülke ve bölgelere yönelik hizmet verilmesi mümkündür. Uluslararası pazarda faaliyetini göstermek isteyen bir e-ihracat şirketi site içeriğini ve dinini özel hale getirmek isterse Sub domain altyapısını kullanabilir.

Subdomain sayesinde uygulama ve bakım diğer alan adlarına göre daha kolay olacak aynı zamanda firmalara coğrafi hedefleme imkanı tanıyacak ve tek bir görünüme sahip olmayı sağlayacaktır. Bu alan adı ise yerel olarak yerel araştırmasında bulunmayan kullanıcıları caydırma imkanı, arama motorlarına daha zayıf gönderme durumu ve yanlış bağlantı riski durumlarıdır.

Ülke Alt Dizin Yapılandırması

Diğer adıyla alt klasör olarak tanınan alt dizini yapılandırılması firmaların web sitelerinin ana alan adlarının otoritesini artırır. Bu durum seo performansı açısından oldukça önemlidir. Aynı zamanda site performansını incelemek isteyen kullanıcılar Google analytics platformunu kullanabilir. Böylelikle site yapısı daha kolay ve daha ucuz bir şekilde kurulmakta ve yönetilmektedir.

Alt dizin yapılandırılmasının dezavantajları zayıf sinyal gönderdiği düşünülmesi ve yerel olarak araştırma yapmak isteyen kullanıcılara caydırma durumu olarak bilinir. Genellikle alt dizin yapılandırmaları birçok siteyi korumak amacıyla yüksek içerik ve kaynak olan köklü markalar açısından tercih edilir. Uluslararası olarak hizmet veren köklü firmalar tarafından kullanılan bu site yapıları bir dili veya dilleri hedeflemekte olan firmalar açısından oldukça uygundur.

Aynı zamanda hali hazırda bir web sitesine sahip olan firmaların uluslararası içerik barındırmak amacıyla alt birimi kullanarak önceden oluşturulan bağlantı profillerinden yararlanabilmekte ve yeni biri yapılandırmaya gidebilmektedir. Köklü bir web sitesine sahip olan firmalar açısından oldukça uygun olan alt dizinin yapılandırmaları maliyet açısından da farklı çözümler üretilebilecek bir seçenektir