Dropshipping Kavramı
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
Dropshipping Kavramı
İYİBİRHOST BLOG

Dropshipping Kavramı

İnternet üzerinden para kazanmak ve düzenli hale getirerek iş olarak görmek Dropshipping kavramı olarak ortaya çıkıyor. Stoksuz satış anlamına gelen dropshipping, stokta yer almayan diğer bir satıcıya veya üretim yapılan yere yani ait olan ürünün e-ticaret sitesi üzerinden satışa sunulmasıdır. Bu e-ticaret sitelerine örnek olarak Amazon, Shopify, eBay, Hepsiburada, Gittigidiyor, N11, Trendyol örnek verilebilir. Dropshipping kavramı, online satış yöntemi olarak tanımlanabilir. İnternet üzerinden bir mağazaya sahip olunabilir ve satılmak isteneben ürün müşteri bulunduğu takdirde satılabilir. Ortak olunan üretim firmasıyla net kazanç miktarı belirlenebilir. Stok bulundurma şartı olmasa da yine de bir miktar sermaye bulunması şarttır. Normal şartlarda açılan mağazalardan avantajlı olan Dropshipping birtakım zorlukları da barındırır.

Dropshipping  Yapmak İçin Adımlar

Dropshipping  kolay gibi gözükse de takibi zorunlu kılan adımları içinde barındırır. İlk önce vergiye dayalı bir şirket kurulması gereklidir. Ardından hedeflenen ürün araştırılmalı ve ürünlerin belirlenmesi gereklidir. Ürüne karar verildikten sonra güvenli bir tedarikçi ile anlaşılmalıdır. E-ticaret sitesi kurulum aşamasına geçilmeli ve online mağaza açılmalı. Hedef kitleye ulaşmak için ürün tanıtımları ve reklamlar kitleye ulaştırılmalı.

Ürün fiyatlandırılması yapılırken rakip analizi yapılarak ortalama bir fiyat konulmalıdır. Ürün siparişleri geldiğinde anlaşılan tedarikçilere bildirilmeli ve takip edilmelidir. Aynı zamanda tedarikçi stokları takip edilmelidir. Gerçekleştirilen işlemlerin kontrolü sağlanmalı ve müşteri değeri ön planda tutulmalıdır.

Ürün Seçimi Nasıl Yapılır?

Dropshipping ‘in ilk aşamasında en önemli olan şey hangi ürünün satılacağıdır. Ürünün talep görmesi ürünün tanınmasında büyük etkendir. Ürün satışı rastgele yapılmaz. Belirli bir yöntem belirlenerek satış işlemi gerçekleştirilir. Buna da niş denir. Herkesçe satılan bir ürününde satılması doğru değildir. Bu sefer fazla talep görür ve satışı engeller. Herkesin elinde olmayan ve bir o kadar da talep edilecek bir ürün seçimi yapılırsa Dropshipping işinde başarı sağlanır.

Fiyat yerleştirme aşaması ise bu durumda çok önemlidir. Ürünün satılabilmesi için ortalama bir fiyat konulması gerekir. Satılacak ürünün kişi tarafından bilinmesi hatta içselleştirilmesi gerekir. Müşteri taleplerini anlayabilmek için ürün özellikleri ezberlenmelidir. Droppshipping geniş bir pazar yeridir ve herkes bir şeyler satar. Bu nedenle de farkındalık yaratmak zorunludur.

Tedarikçi Seçimi

Dropshipping stoksuz satış olduğu için kişinin elinde doğal olarak ürün yoktur. Bu nedenle bir tedarikçi bulmak şarttır. Ürün sağlanan ya da ürünü depo eden yer tedarikçidir. Birden fazla tedarikçi bulunabilir. Ürünün kalitesine göre tedarikçiyle anlaşılmalıdır. Kazanca yönelik anlaşma yapılmamalıdır. Pazar yerinde derin bir araştırma yapılarak ekonomik anlaşma sağlanacak şeklinde anlaşma yapılmalıdır. Sipariş konusunda sorun yaşatmayacak ve sipariş miktarında koymayacak bir tedarikçi bulmak avantaj sağlar. Ürün çeşidinin bol olmasının yanı sıra sürdürebilir bir satış imkanı sunması önemlidir.

Tedarikçi Sıkıntıları

Talep edilen ürün tedarikçiden teslim edileceği için ürün teslimatında birtakım sıkıntılar yaşanabilir. Bu durumu güven altına almak için 6502 sayılı kanun maddesi uygulanır. Ürün elde edilecek tedarikçi yeterli miktarda istenilen ürüne sahip olmayabilir. Bu durum ürün satışını sekteye uğratabilir. Bu nedenle de stok durumunu sürekli kontrol etmek gerekir.

Seçilen tedarikçi ulaşılabilir olmalı herhangi bir sıkıntı yaşandığında iletişim sağlanmalıdır. Seçilen tedarikçi perakende satışı yapmamalı. Aksi halde pazaryerinde rakip haline gelebilir. Dropshipping için genel anlamda her şey tamamlandıktan sonra geriye site açmak kalıyor. Hazır siteler bulunmakla birlikte sıfırdan da site oluşturulabilir. Özenle tasarlanmış bir site müşterilerin her zaman için daha çok ilgisini çeker.