Dijital Pazarlama Yöntemleri
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
Dijital Pazarlama Yöntemleri
İYİBİRHOST BLOG

Dijital Pazarlama Yöntemleri

İşletmelerinizde başarı istiyorsanız veyahut hızlı yükseliş hedefliyorsanız, dijital pazarlama desteği sizler için şarttır. İşletmeniz de kullanabileceğiniz hepsi test edilmiş ve sonuç odaklı dijital pazarlama mevcuttur. Sizler işletmenize en uygun olabileceği seçmeniz durumunda satışlarda iyi ilerlemeler kaydedebilirsiniz. 6 adet bulunan pazarlama yöntemlerinin her biri farklı alan ve işletmeleri için uygunluk gösterir. Hangi kitleye hitap ettiğiniz başta olmak üzere neyi pazarladığınız, hizmet yoğunluğunuzun durumu gibi etkenler pazarlama durumunuzu etkilemektedir.

Arama Motoru Pazarlaması Nasıl Yapılır

Arama Motoru Pazarlama, adında yer aldığı üzeri, arama motor kısmıyla alakalı bir pazarlama yöntemidir. Web site, ürün, hizmetinizi Yandex, Google gibi arama motorlarında tanıtımı yapabilirsiniz. Peki, nasıl çalışır; Kitleniz için ürünlerinizi tanımlayacak anahtar kelime adına telif verip bunun adına reklam yapınız. Arama motorları sadece metin reklamları göstermesi sebebiyle ne kadar fazla anahtar oluşturursanız, ziyaretçiniz o oranda artar. SEM uzmanı ile çalışıp, ödeme sisteminizi tamamlayınız. Anahtar kelimeniz arama motoruna girildiği zaman, reklam arama sonuçlarında görülür ve tıklanma ayarınca maliyet ödeminize yansır.

Arama Motoru yönteminde sizlerin artısı, çözüm peşinde olan kitlenin direk ulaşmak isteyeceği ürün, hizmetin peşinden gitmesidir. Buda sizlere daha fazla kazandırır. Düzgün kullanılması sonucu büyük kazanç sağlayacaksınızdır.

Sosyal Medya Üzerinden Pazarlama

Sosyal platformlar olan Facebook, İnstagram gibi yerler yüz binlerce insan tarafından iletişim, alışveriş vb. amaçlarla kullanılıyor. İnsanların %37’si sosyal medya üzerinden başka vakit alacakları için ilham alır. Bu da sosyal medya üzerinden pazarlamayı cazip hale getirir. SMM ise şöyle çalışır; Belirlediğiniz kitle oranına bağlı olarak sosyal ağ seçmelisiniz. Sosyal ağ seçiminden sonra reklam hizmeti adına kaydolup, kitlenize bağlı olarak dikkate alınıp paylaşılabilir içeri üretmelisiniz. En adım ise reklam yayınlamak adına belli bütçe ile süre ayırmalısınız.

İçerik Pazarlaması Nedir?

Küçük işletmelerin sıklıkla kullandığı içerik pazarlaması, işletmelerin web site içlerinde müşterileriyle yararlı bilgiler paylaşılan içerik bölümü vardır. İçerik pazarlamada, önemli olan tek seferlik değil de daimî şekilde kitleye hitap edecek içerik oluşturulmalı. İçerikleriniz makaleden ibaret değildir. Video gibi alternatifler de mevcut. İçerikleri pazarlama noktasında farklı yerler vardır.

Eposta İle Pazarlama

E- posta pazarlaması, bir toplu insan için ticari şekilde mesaj gönderle eğilimi içerir. Satış artışı görebileceğiniz bir yöntem olup, zaman açısından kazanç sağlayabilirsiniz. E-posta pazarlamasında, hedef kitlenin adreslerini belirleyerek liste oluşturmalısınız. İnsanlar e-posta adres verme konusunda istekli değillerdir fakat bu sorunu da kupon, kampanya gibi alternatifler vererek destekleyebilirsiniz. Sunulan teklifler ile yavaş yavaş satın alma teşvik’i yaparsınız. Metin yazarı ile anlaşma sağlamanız, sizlere dikkat çekici metinler ve sonucunda daha çok müşteri kazandırabilir.

 Satış Ortaklığı Pazarlaması

Ürün veya hizmetlerinizin, bir kişi vasıtasıyla pazarlanıp satılması satış ortaklığı pazarlığıdır. Bu kişi ile bir nevi ortak sayılarak kazandığınız miktar içinden yüzde verirsiniz. Sizin adına satılmasını istediğiniz ürünler platformlara girildiği takdir de pazarlamacılar bunu üstlenir. Kendiniz oluşturup veya satış ortaklık ağına katılmanızla ödeme sistemi planlamalısınız.

Influencer Vasıtasıyla Pazarlama

Tüm dünya da sosyal medya kullanımı artmasıyla satın alma durumlarını, medya araçları vasıtasıyla karar verir hali aldı. Sosyal medya kullanıcıların etkilendikleri isimlere Influencer denmekte. Bu kişiliklerin tavsiyeleri doğrultusunda ürün ve hizmet satın alımı artar. Influencer pazarlamada yapacaklarınız; ürünlerinizin ilgilenebileceği kitleye uygun Influencer bulup bununla iletişime geçmelisiniz. Influencer ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi sahibi olarak anlaşılan ücret mukabilinde, bir yazı, video veya resim ile sade bir anlatım yapar. Influencer, hitap kitlesi yüksek olduğu için satışlarda artış gösterirsiniz.