CRM Nedir ve İş hayatında Neden Önemlidir?
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
CRM Nedir ve İş hayatında Neden Önemlidir?
İYİBİRHOST BLOG

CRM Nedir ve İş hayatında Neden Önemlidir?

CRM kısa anlatım şekli ise müşteri ilişkileri yönetimidir. Firmalar hem var olan müşterileriyle ilgili hem de potansiyel müşteriyle ilgili her türlü istek, beklenti, şikâyet ya da öneri gibi durumların yanı sıra strateji geliştirme, karı arttırma ve farklı birçok müşterisel işlemler için bu yönetimi kurarlar.

CRM Hakkında

Genel şekliyle CRM, süreç, yazılım ve stratejiden oluşan komplike bir iş terimidir. Buna göre CRM tamamen müşteriye yönelik çalışmalar yapar ve satış, pazarlama, müşteri ilişkileri gibi alanlarda faaliyet gösterir. Müşteri her zaman için bir şirketin faaliyetini sürdürdüğünden dolayı CRM’de şirketin kalbi olarak tanımlanabilir.

Ayrıca müşteriye önem veren, değer veren, istek ve önerilerini takip eden ve iyi bir CRM stratejisine sahip olan şirketlerin hem kar marjları ciddi derecede artış gösterir hem de git gide müşteri sayısını da arttırabilir. Dolayısıyla bu birimin sürekli eğitimlerle desteklenmesi, ARGE çalışmalarıyla müşterilerin gözlemlerinin dikkate alınması ve olumsuz durumlarda müdahale edilerek müşterinin geri kazanılması oldukça önemlidir.

CRM’ın Firmaya Katkısı

Bir firma kurulduğu ilk günden itibaren sürdürebilirliğini sağlamak ve daha fazla kitleye ulaşabilmek adına bir takım çalışmalar yapar. Bunun en mihenk taşı ise CRM olmalıdır. Müşteri odaklı düşünen ve CRM ekibindeki çalışan personelin de buna odaklı olması hem uzun vadede hem de kısa vadede işletmeye artı yönde kazanç sağlayacaktır.

Ayrıca CRM başarılı bir şekilde uygulanırsa potansiyel müşterilerde de giderek bir artış sağlanacak dolayısıyla şirket de hem finansal açıdan hem de müşterisel açıdan büyüme yoluna gidebilecektir.

Firmalar için CRM Programı Nedir?

CRM Programı, bilgisayara yüklenen ve tüm departmanlardan gelen bilgi akışının görülebildiği bir programdır. Bununla birlikte müşteriyi anlatan, isteklerini ya da beklentilerini öngörebildiğiniz sihirli bir anahtar olarak da tanımlanabilir.

Müşterinin isim ve soy isminin yazıldığı ekrandan onu anlatan bir yolculuk da diyebilirsiniz. Burada müşterilerin daha önceden belirtmiş oldukları adres, doğum tarihi, e-mail adresi  ve tüm diğer iletişim bilgileri saklıdır. Ayrıca daha önceden satın aldığı ürünler, satın alma sıklılıkları, önceden belirtmiş olduğu bir öneri ya da şikâyet gibi bilgiler de program hafızasında yer alır.

Böylelikle bir doğum günü tebriki, almış olduğu ürünle ilgili kampanyanın iletimi ya da farklı bir konuyla ilgili isteği var ise CRM tarafından iletişime geçilerek müşterinin firmada uzun soluklu olarak kalması sağlanabilir.

CRM Programı Neden kullanılır?

Bu program, hem satış hem pazarlama hem de müşteri ilişkileri departmanının bir arada koordineli bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu koordinasyon sonucunda satış departmanı verimli satışın nasıl olması gerektiğini, müşteri ilişkileri ve pazarlama departmanlarının ise müşteriyle temsilcinin arasında iletişimin kuvvetlenmesine olanak sunar.

Programına eklenmiş bir müşteri satın aldığı ya da almakta olduğu ürünle ilgili hangi departmanla görüşmüş olursa olsun veri tabanındaki bilgiler ışığında konuyla ilgili hem kalıcı hem de kişiye özgü bir iletişim kurabilir. Bu da müşterinin hem güvenini kazanılmasına hem de uzun vadeli olarak firmanın müşterisi olmasına olanak sunar.

CRM Taktikleri

Bir CRM stratejisi oluşturmadan önce yapılacak planlarda olumsuz durumların da göz önünde bulundurularak hareket edilmesi gereklidir. Bu daha büyük krizlerin de önüne geçecektir.

Günümüz sosyal medya dünyasında sadece e-mail değil farklı kanallar ile müşterilere ulaşmak da şirketinizin daha çok kitleye ulaşmasını sağlayacaktır.

Müşteri kazanma sırasında yüksek maliyet harcamak yerine diğer departmanlarla koordineli bir yol izlenmesi daha verimli sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır.

Bu Yazıda İlginizi Çekebilir: IP Adresleri Nedir Ve Nasıl Çalışır?