Blog Müşteri Çekme Yöntemleri
WPCS WPCS_VERSION

Müşteri Paneli
TÜRKÇE
WPCS WPCS_VERSION
Blog Müşteri Çekme Yöntemleri
İYİBİRHOST BLOG

Blog Müşteri Çekme Yöntemleri

Blog sahibi olmak ve nihayetinde bunun devamını sağlamak epey güçtür. Asıl gaye kullanıcı açısından eğlenceli veyahut iyi vakit geçirmesini sağlayacak imkân sunmaktır. 152 milyondan fazla çevrimiçi yayımlanan blog mevcut. Fakat bunların bir kısmı insanların ilgisini çeker halde. Blog metinlerine yönlendirme yapmak değil, okuyucuyu uzun vade içinde müşteri haline getirmek size kazanç sağlar. Blog metinleriyle okuyucuyu devamlı hale getirip, ürün satın almaya teşvik için kullanacağınız bazı yöntemler vardır.

Hedef Kitlesi Belirleyip Blog Paylaşımları Yapmalı

İnternette gezinenlerin yüksek çoğunluğu blog okusa da herkesin tercihi aynı türde olmaz. Okurun ihtiyacı veya beğenisi değişiklik gösterir. Aramalar da değişiklik gösterdiği için blog kitlenize uygun geniş çaplı anahtar kelime araştırması yapıp bunları arama motorlarına tanıtmalısınız. Böylelikle hedef kitleniz özelleşmiş şekilde, istediği yazıya ulaşmış olur.

Blog gönderilerine kişilerin güveni yüksek orandadır. Sosyal medya paylaşımlarınız ile sizde bu durumu destekleyebilirsiniz. Blog gönderilerinizden parçalar ile veyahut takipçilerinizin ilgisini cezp edecek fikirler ile ziyaret sayınızda artış sağlayabilirsiniz. Kitleniz yaptığınız paylaşımlarla blog hakkında bilgi sahibi olur.

Özel Alan Adını ile Okuyucuya Güven ve Kıymet Verin

Bloğunuz için size ait bir alan adı kullanıyor olmak yapacağınız ilk adım olmalıdır. Alt alan adından ise sizlere özel olması kullanıcıya şahsi bir durum olduğunu anımsatıp, güvenilirlik sağlar.

Makale veya blog gönderileriniz için detaylı araştırma yapmanız, yazdığınız konunun içeriğini detaylandırır. Okuyucunuz bu özen içinde oluşturulmuş sistemde bilgiyi rahatlıkla alabildiği için tercihlerini sizden yana kullanacaktır. Bu bir yandan makale okuyucuları ile ilişki kurmanızı sağlayarak, size ve müşteriye getiri getirir.

Site İçerik Yönetimi ve Pazarlama Yöntemi Nasıl Yapılmalı?

Blog sayfanızı, göze hitap edip kullanıcıyı çekecek şekilde tasarlamalısınız. İçerik sadece görsel olarak algılanmamalıdır. Bunun dâhilinde basit okunabilme, daha iyi anlaşılma için bölüm olarak ayrıştırmalısınız. Birçok okuyucu aradığı her ne ise bulmak adına site içinde hızlı gezinti yapar. Dikkat çekmek en önemli kraterdir. Alt başlık ve dizayn, aranılanın neler olduğunu, hangi kısmın kişiyi ilgilendirdiğini belli eder.

Siteye gelen herkes müşteriniz olamaz, kimisi siteye girip bakar ve tekrar girmez, kimisi ise takipçiniz haline gelip devamlı olur. Eğer yeniden pazarlama yöntemini kullanırsanız, ziyaretçilerinize tekrar ulaşır ve belirlediğiniz hedefler doğrultusunda mesajlarla site ziyaretine teşvik, ürün denemesi yaptırabilirsiniz.

Google AdWords, Perfect Audience veya ReTargeter tarzında araçlarla, ziyaretçilere yaptıkları aramalar neticesinde teklif ile tekrar ulaşabilirsiniz. Yöntem sayesinde, kullanıcı, ziyaretçiye ürün hatırlatılması yapılır.

İçeriği Uygun Hale Getirmeli

Çağımızda her 0,5 saniyede bir blog yazısı düzenlenmekte, yani dijital çağ pazarlaması fazladır. Blog sayıları her geçen gün artıyor hali ile bu rekabette de hız artışı oluşturur. Makale içeriğiniz her ne kadar farklı ve özgün olsa da arama motor sonuçlarında çıkması görüntülenme ile dönüş sağlamanıza neden olur. Dönüşü sağlamak için de değerli, en merak edilen belli anahtar kelime optimizesi yapılmalıdır. İnternette dolaşanlar Google arama sonuçlarında ilk sayfalarda görünen web sitelerine tıklayıp merakını giderir. Arama sonucunun başlangıç sayfasında yer alıp içerik optimizesi yapın.

Gönderi Kalitesi Ön Planda Tutulmalı

İçerik uygunluğuna bağlı anahtar seçimi kullanıp kişilerin web sayfanıza tıklamasını sağlayabilirsiniz. Dönüşüm için ise içeriğin ne derece iyi olduğu ile ilgilidir. Yazdığınız yazı ne derece doğru ve güvenilirse okuyucu zamanını o kadar harcar. Kalite her zaman önceliğiniz olmalı, kullanıcının ilk kez ziyaret edenleri düşünerek etkileyici tasarımlar yapmalısınız. Bu durum saygınlığınızın artmasının yanı sıra dönüşüm oranlarında da artış sağlar.